Орієнтири виховання

Урок — перше вогнище, зігрівшись біля якого людина прагне стати мислителем.  


         Виховання учнів - це складний і багатогранний процес формування особистості, створення оптимальних умов для її фізичного, психічного та соціального розвитку.
        Мудрий педагог уміє організувати виховну роботу в учнівському колективі так, щоб спрямувати розвиток дитини у правильне русло, допомогти їй повірити у свої можливості, у свою винятковість та неповторність, щоб сформувалася цілеспрямована, високоорганізована, висококультурна особистість, спроможна реалізувати свій інтелектуальний потенціал, свої творчі здібності в умовах розвитку сучасного суспільства.
Цьому в значній мірі сприяють ОСНОВНІ ОРІЄНТИРИ ВИХОВАННЯ, основною метою яких є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських і загальнолюдських цінностей як орієнтовної для проектування моделей виховних систем у загальноосвітніх навчальних закладах України.

Розробки позакласних заходів, спрямовані на реалізацію 

 Основних орієнтирів виховання учнів

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Мета сучасної української школи – не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й виховувати громадянина, патріота, національно свідому особистість, яка цінує красу рідного краю, шанобливо ставиться до культури свого народу,  володіє такими моральними якостями як віра в духовні сили та майбутнє, усвідомлення моральних та культурних цінностей, знання історії, звичаїв, обрядів, символіки, осмислення відповідальності перед своєю нацією та усвідомлення спільності власної долі з долею Батьківщини.
Виражається у сформованості потреби у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатств українського народу:
•відповідальності, як важливої риси особистості, за долю Батьківщини;
•розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків;
•громадянської життєвої позиції, участь в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади;
•власної віри у духовні сили народу, його майбутнє;
•усвідомлення себе патріотом і громадянином України


Ціннісне ставлення до мистецтва

Головне завдання: сформувати в учнів потребу у спілкуванні з мистецтвом, як з основою естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності.
При цьому спостерігається:
-  розвиток пізнавального інтересу до мистецтва, 
- здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері, 
- формування художньо - естетичних смаків, емоцій, почуттів;
- формування потреби у спілкуванні з мистецтвом, як з основою естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності.

 Ціннісне ставлення до природи

Виховною метою цього напрямку є:
    •відповідальне ставлення до природних ресурсів і багатств;
    •ощадливе використання енергоносіїв;
    •формування екологічної культури;
    •навички безпечної поведінки в природі;
    •потреба в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності;
    •навички життєдіяльності в умовах екологічної кризи.

Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей

Метою  виховної роботи є засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей:
•ціннісне ставлення до оточуючих людей;
• культура спілкування і мовленнєвий етикет;
• повага до батьків, сім’ї, родини;
• формувати навички співжиття у колективі;
• готовність нести відповідальність за свої вчинки.
• неприйняття агресії і насильства.

Ціннісне ставлення до себе

Виховними досягненнями цього напрямку є:
- усвідомлення власної індивідуальності, неповторності;
- виховання самоповаги;
- формування емоційної культури;
- навичок самотворення,  життєтворення;
- стремління до ідеалу;
- здоров’я – найвища цінність;
- цінність здорового способу життя;
  Мета напряму:
  •   позитивне ставлення до праці;
  •   сформованість таких якостей, як цілеспрямованість,      організованість, працьовитість та наполегливість у подоланні труднощів у всіх видах діяльності;
  • значущість суспільнокорисної праці;
  • уявлення про сучасний ринок праці.

Немає коментарів:

Дописати коментар